For the first time (The script) - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Anne Helvoort - WaarBenJij.nu For the first time (The script) - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Anne Helvoort - WaarBenJij.nu

For the first time (The script)

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 April 2014 | Gambia, Kololi

Pfoeee met de dag werd het spannender... Op het moment dat ik een stap buiten Mars zette ging de mindset over op Gambia. Er moest nog van alles gebeuren, en daarnaast had ik nog verschillende leuke dingen op de planning. Afscheidsdinertje daar, personeelsfeestje (regelen )hier en afscheidsbezoekjes daar... Zoals je wel verwacht, was het weekend dus veel te snel voorbij en moest en zou ik maandag in het vliegtuig stappen.

Maandag op het vliegveld ging het allemaal prima. Terwijl ik in zo'n hokje moest gaan staan om mijn paspoort en gezicht te showen, herkende de computer mij niet eens... Dit is zo'n automatisch systeem wat je pasfoto vergelijkt met je gezicht. Door mijn rood doorlopen ogen duurde het erg lang voordat ik door mocht, maar gelukkig hoefde er niemand te komen helpen. Toen belde mama ook meteen nog op of het gelukt was en ja hoor, daar ging ik weer...haha
Het vliegen was prima te doen, alleen door allemaal doorgewinterde Gambiaanse bezoekers uit Nederland bang gemaakt voor van alles en nog wat. Op het vliegveld moest ik ook nog in zo'n hokje mijn koffer laten checken, omdat ik te veel elektronica bij had...Ja wat wil je als je drie maanden van huis weg bent.
Op het vliegveld zijn we opgehaald door de twee andere studenten en toen begon het echte Afrikaanse leven (1e keer). Alleen al de autorit was een heel avontuur. Waarom? Dat vertel ik in mijn volgende blogje.. Anders wordt deze veel te lang, en jullie kennen me;)

Omdat het nu 40(!) graden is, gaan we nog even snel naar het strand, omdat het te warm is om te werken. Volgens mij ga ik hier wel aan wennen! ha ha.

Groetjes vanuit The Gambia.

Ter info: Elke titel van een reisverslag wil ik linken aan een titel van een liedje. De achterliggende gedachte is door jezelf in te vullen;)

  • 25 Juni 2014 - 14:33

    Marjo:

    Lieve, lieve Anne,

    Begin met het schrijven naar jou ,nu je in het verre Afrika-Gambia bent . Voor 't eerst in Afrika, wat voor ons zo ver weg lijkt, he donker Afrika, een arm continent, met weinig comfort, maar wel vriendelijke mensen.

    Anne, de reis is goed verlopen, zo vertelde je, bij ons eerste contact, ja, alleen 't afscheid nemen vond ik minder, maar ja, dat weet je dat dat komt en dan is het toch flink slikken, en je blijft maar zwaaien tot je elkaar niet meer ziet, nog even een telefoontje of alles goed is gegaan bij de douane,ja gelukkig wel, met alle apparatuur wat je meegenomen hebt, dan nog weer een goede reis gewenst, houdoe gezegt, en dan ervan uitgaan dat alles goed mag blijven gaan!!!!!!.

    Ja, en dan ben je in Gambia, jullie 'thuis voor de komende 3 maanden. jullie 'werkterrein bij Claudette.

    Anne en Pippa, heel veel succes gewenst met alles wat jullie gaan doen,we blijven jullie natuurlijk van dichtbij volgen,heel benieuwt hoe alles gaat, maar vooral hoe jullie je gaan persoonlijk gaan ontwikkelen nu je zo'n tijd van 'huis bent, onder 'moeders vleugels vandaan. Het ga jullie goed.

    Kijk met veel belangstelling uit naar je blog's ,Anne

    Groetjes en xxxxxxxx Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ja hoor, ook ik ga een groots avontuur tegemoet;) Gambia it is!

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 16185

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 25 Juli 2014

Internship @ Gambia

Landen bezocht: